سود هر پرس غذای خانگی: گشتی در تجربیات نی نی سایتیها (21 مورد!)
پخت و فروش غذای خانگی، راهی محبوب برای کسب درآمد در خانه است. اما سوالی که همیشه مطرح است: سود هر پرس غذا چقدر است؟ در این پست، نگاهی میاندازیم به تجربیات کاربران نی نی سایت و نظرات آنها در مورد محاسبه سود و چالشهای این کار.
مورد 1:
کاربر: “خورشت قیمه میپزم، مواد اولیه گرون شده، با 15 تومن سود میفروشم. “
مورد 2:
کاربر: “ماکارونی راحت تره، سودش بیشتره. حدود 20 تومن میمونه. “مورد 3:
کاربر: “کوکو سبزی خیلی به صرفه است، فقط باید روغن خوب استفاده کرد. “مورد 4:
کاربر: “جوجه کباب دردسرش زیاده، ولی سودش خوبه، 30-40 تومن. “مورد 5:
کاربر: “آش رشته مشتری زیاد داره، ولی باید مواد اولیه رو خوب خرید. “مورد 6:
کاربر: “فلافل به صرفه است، ولی باید جای مناسب برای فروش داشته باشی. “مورد 7:
کاربر: “عدس پلو غذای مقوی و ارزونه، سودش کم ولی فروش میره. “مورد 8:
کاربر: “کتلت درست میکنم، بسته ای میفروشم، سودش خوبه. “مورد 9:
کاربر: “دلمه برگ مو خیلی زمانبره، ولی اگه خوب درست کنی سود خوبی داره. “مورد 10:
کاربر: “پیتزا خونگی خیلی طرفدار داره، موادش گرونه ولی سودش می ارزه. “مورد 11:
کاربر: “زرشک پلو با مرغ خیلی پر فروشه، سودش متوسطه. “مورد 12:
کاربر: “کوفته تبریزی حرفه ای درست میکنم، گرونتر میدم، سودش عالیه. “مورد 13:
کاربر: “میرزا قاسمی غذای ساده و خوشمزه ایه، سودش کمه ولی وقت زیادی نمیبره. “مورد 14:
کاربر: “کشک بادمجون خیلی پرطرفداره، باید کشک خوب استفاده کنی. “مورد 15:
کاربر: “سبزی پلو با ماهی خیلی خوبه، مخصوصا شب عید. “مورد 16:
کاربر: “املت هم میفروشم، خیلی سریع و آسونه. “مورد 17:
کاربر: “سوپ جو درست میکنم، برای مریضا خیلی خوبه. “مورد 18:
کاربر: “ته چین مرغ خیلی شیکه، برا مهمونی ها عالیه. “مورد 19:
کاربر: “لازانیا خیلی خوشمزه است، ولی موادش گرونه. “مورد 20:
کاربر: “حلیم درست میکنم، فقط باید بلد باشی خوب بپزی. “مورد 21:
کاربر: “شامی کباب میپزم، همه دوست دارن. “نکته مهمی که در تمامی این نظرات مشترک بود، لزوم محاسبه دقیق هزینه مواد اولیه و در نظر گرفتن زمان و انرژی صرف شده برای پخت غذا است.
سود هر پرس غذای خانگی: خلاصه تجربیات نی نی سایت
هزینه مواد اولیه، مهمترین عامل سود
بسیاری از کاربران نی نی سایت تاکید داشتند که مدیریت هزینههای مواد اولیه، کلیدیترین عامل در تعیین سود نهایی هر پرس غذاست.خرید عمده، بهرهگیری از مواد اولیه فصلی و جایگزینی مواد گرانقیمت با نمونههای ارزانتر (بدون افت کیفیت) از جمله راهکارهایی بود که مطرح شد.یکی از کاربران نوشته بود: “من سعی می کنم مواد اولیه رو مستقیم از کشاورز بگیرم، اینطوری خیلی به صرفه تره.“کاربر دیگری اضافه کرده بود: “تو فصل ارزونی گوجه، رب درست می کنم برای کل سال.خیلی تو هزینه ها صرفه جویی میشه.“بهرهگیری از سبزیجات و صیفیجات فصلی به شدت توصیه شده بود.
بعضی از کاربران به این نکته اشاره داشتند که کیفیت مواد اولیه رو فدای قیمت نکنید، چون مشتریها متوجه میشن.
ترفند دیگری که مطرح شد، استفاده بهینه از ضایعات مواد غذایی بود، مثلاً بهرهگیری از استخوان مرغ برای تهیه آب مرغ.یکی از کاربران گفته بود: “من پوست پیاز رو نگه میدارم و باهاش آب گوشت درست می کنم، رنگ و طعمش عالی میشه.“
محاسبه دقیق هزینهها، قدم اول سودآوری
قبل از تعیین قیمت، محاسبه دقیق تمام هزینهها (مواد اولیه، بستهبندی، هزینه انرژی، دستمزد و. . . ) ضروری است. بسیاری از کاربران معتقد بودند که کمشمردن هزینهها، باعث ضرر و زیان میشود. یکی از کاربران نوشته بود: “من یه دفتر دارم و همه هزینه ها رو توش ثبت می کنم، حتی یه دونه پیاز رو هم حساب می کنم. “کاربر دیگری توصیه کرده بود: “هزینه برق و گاز رو هم حتماً تو محاسباتتون لحاظ کنید، چون خیلی تاثیر داره. “بسته بندی مناسب و با کیفیت هم در افزایش قیمت و سود موثره. حتما دستمزد خودتون رو هم محاسبه کنید و اون رو در قیمت نهایی لحاظ کنید. بعضی ها پیشنهاد میکردن از نرم افزارهای حسابداری ساده برای ثبت هزینه ها استفاده کنید. فراموش نکنید هزینه استهلاک وسایل آشپزی رو هم در محاسباتتون در نظر بگیرید.
بازاریابی و جذب مشتری، تضمین فروش و سود
حتی با بهترین کیفیت و قیمت، بدون بازاریابی مناسب نمیتوان به سود مطلوب رسید. بهرهگیری از شبکههای اجتماعی، تبلیغات دهان به دهان و ارائه تخفیفهای ویژه به مشتریان ثابت از جمله روشهای بازاریابی بودند که در نی نی سایت مطرح شدند. یکی از کاربران پیشنهاد داده بود: “یه پیج اینستاگرام بزنید و عکس غذاهاتون رو اونجا بذارید، خیلی خوب جواب میده. “کاربر دیگری گفته بود: “به مشتری های ثابتتون تخفیف بدید، اینطوری وفادارشون می کنید. “ارائه نمونه غذا به همسایه ها و دوستان هم میتونه روش خوبی برای بازاریابی باشه. حتما به نظرات مشتری ها توجه کنید و سعی کنید رضایتشون رو جلب کنید. عکس های با کیفیت و جذاب از غذاهاتون تهیه کنید. همکاری با کسب و کارهای محلی برای معرفی غذاهاتون هم میتونه موثر باشه.






تو این بازار کساد، مشتری ها واقعا حساس شدن روی کیفیت غذا. حالا دیگه یه ذره روغن بی کیفیت یا ادویه نامرغوب رو فوری تشخیص میدن و دیگه سراغت نمیان 🤷♂️
یه تجربه بگم، یه بار بخاطر صرفه جویی از مرغ ارزان قیمت استفاده کردم که تازه نبود، نتیجه؟ یه عالمه از دست دادن مشتری و کلی اعتماد شکسته 💔 حالا دیگه تلاش میکنم همیشه مواد رو تازه و باکیفیت بخرم حتی اگه مجبورم بشم قیمت رو یه ذره بالا ببرم.
یه راه دیگه که هم سودتو بیشتر میکنه هم مشتری رو جذب میکنه اینه که یه غذا رو با چند مدل پخت مختلف ارائه بدی. مثلا هم میرزا قاسمی معمولی بزاری هم نوع اعلاش رو با تخم مرغ محلی و بادمجون بنفش 🍆😋 اینطوری دستت بازتره برای قیمت گذاری.
آخه مشتری های امروزی تنوع طلبن، دوست دارن هر بار یه چیز جدید ببینن. برای همین سعی کن هر از گاهی یه غذای جدید به منو اضافه کنی، حتی اگه سودش کم باشه بازم ارزششو داره چون مشتری های جدید برات میاره 👌
یه نکته دیگه که خیلی وقتا فراموش میشه اینه که بسته بندی خیلی تاثیر داره. یه ظرف خوب و خوشگل میتونه حسابی روی مشتری اثر بذاره و کارت رو متمایز کنه از رقیبا ✨
#پخت_غذای_خانگی #سودآوری #کسب_و_کار
آخه این روزا دیگه مدتهاست که مردم حوصله آشپزی ندارن و حاضرن پول بیشتری بدن اما غذاهای خوشمزه و باکیفیت بخورن 😉
توصیه میکنم حتما لیست مواد اولیت رو ماهانه بررسی کنی و ببینی کدوم اقلام گرون شدن تا بتونی جایگزین مناسبی براشون پیدا کنی یا قیمتو تعدیل کنی.
بعدش هرچی آشپزیت ماهرتر باشه و بتونه با مقدار کمتر مواد غذای خوشمزه تری درست کنه، طبیعتا سود بیشتری میبری 👨🍳🔥
یه چیزی که تو این کار خیلی مهمه ثباته؛ یعنی اینکه کیفیت غذاهایت همیشه یکسان باشه تا مشتری اعتماد کنه بتونه هرروز یه غذای باکیفیت ازت بخره 💯